Ako presvedčíte ostatných?

03. januára 2006, 10:08
  Podľa Dr. Kevina Hogana, klinického psychoterapeuta a medzinárodne certifikovaného trénera obchodníckych zručností, to v praxi znamená:
* Už na začiatku komunikácie určite, čo má byť jej výsledkom. Čo presne chcete pomocou tohto procesu získať?
* Predvídajte, čo by mohol chcieť váš partner.
* Stanovte dolnú hranicu prípustného kompromisu.
* Zamyslite sa nad tým, ktoré problémy môžu vzniknúť.
* Ako môžete vyriešiť identifikované problémy? Ako možno spraviť z jednotlivých problémov výhodu pre vášho partnera?
* Čo je potrebné na záver rozhovoru? Čo potrebujete, aby ste dospeli k skutočnej dohode, podľa ktorej budete neskôr postupovať?
Ak budete sledovať tento model, zvládnete väčšinu situácií bez problémov. Plán znamená dôležitý záchytný bod. Ozrejmenie cieľov vnáša do rokovania určitý poriadok a zároveň aj voľnosť. Ciele znamenajú mantinely, pričom priestor medzi nimi je prístupný pre rôzne manévrovanie a kompromisy. Existujú stovky techník, pomocou ktorých môžete ovplyvňovať druhých. V prvom rade sa pokúste zistiť, ktoré hodnoty sú dôležité pre osobu, ktorú idete presviedčať. 

(HRweb.sk)

Zdieľať


Naspäť na najnovšie správy

Teraz tiež

Rubriky denníka 24hod.sk